PALATIUM BOOKS

Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)

Anmeldelser Fra Forlaget PALATIUM BOOKS

denusynCLAUS LUND ROSENKILDE: DEN USYNLIGE BOG. Sider. 178 Sider. Kr. Det er Claus Lund Rosenkildes litterære debut i Krimigenren. Og man må nok sige, at han er rustet godt. I 15 år drev han bogforlaget Rosenkilde & Bahnhof. Det var dog efter at han havde bl.a. været bibliotekar. Nu starter han sit nye forlag Palattium Books op efter at have solgt sit gamle forlag til Lindhardt & Ringhof. Læseren kan hurtigt se at Claus har en kæmpeviden om litteratur. Handlingen: Hovedpersonen og Bach-entusiasten, alenefar og manuskriptvaluar Saxo Haussmann er nemlig hovedarkitekten bag Det Kongelige Biblioteks nye store satsning, udstillingen om Den usynlige bog. Det er en ganske særlig bog . Den rummer udstillingens og verdens mest sjældne bøger om magi og dæmoner. Og den skal vises under hvælvingerne i den gamle del af Biblioteket. For at fejre færdiggørelsen af Den usynlige bog, har Bibliotekets direktion inviteret en lille eksklusiv gruppe bidragsydere til et særarrangement, før udstillingen åbnes for publikum. 13 personer deltager i, hvad der skal være en helt særlig festaften i den gamle kælder. Men noget går galt. Det er nemlig år 2003 hvor en enorm orkan ødelægger København elnet. Og med ét er Saxo og gæsterne uhjælpeligt fanget i den stort set mørklagte kælder fra 1600-tallet,(miljøet en udemærket variant af genrens populære tricks, nemlig (Mord I lukket Rum).Selskabet indstiller sig dog på at vente i halvmørket og få det bedste ud af aftenen. Men situationen bliver hurtigt uholdbar, da en af deltagerne pludselig findes død på mystisk vis. Saxo må opklare sagen, før endnu et mord finder sted.Claus Lund Rosenkilde serverer en ganske spændende krimi. Den bæres på fornem vis frem af det originale miljø, de interessante personer. Så varianten af det Lukkede Rum plottet sidder lige i Skabet.

Læst 36 gange Senest ændret Onsdag, 06 december 2017 11:00
Søndag, 29 oktober 2017 11:59 Skrevet af  In Forlag
Mere i denne kategori: « MÅNEN FORLAG HOI FORLAG »